Wrzesień, 2009

Średnio na aktywność:40.87 km
Niedziela, 20 września 2009 Kategoria Wokół Szczecina

Jeszcze jest lato !

Jeszcze jest lato ale jest to niestety jego końcówka, czego dowodem jest nie tylko kalendarz, lecz także chłodne poranki. Dziś rano wyjechałem z domu w bluzie polarowej i wcale nie było mi zbyt gorąco. Tym razem pojechałem przez dzielnicę Drzetowo, potem skrajem Żelechowa, następnie przez Górne Golęcino, by potem dojechać do Szosy Polskiej. Z górki do Polic, potem Jasienica, Tatynia, Tanowo itd.

Na zdjęciach kolejno wieżowiec przy ulicy Bandurskiego, potem ulica Przyjaciół Żołnierza (jest to część obwodnicy śródmiejskiej) i na koniec zdjęcie z Górnego Golęcina - budowa kolejnego kościoła.
Sobota, 19 września 2009

Wypad do Loecknitz.

Nadal pogoda jest znakomita, chociaż dziś dość mocno wiał wiatr o dość rzadkim u nas kierunku, mianowicie ze wschodu. Pojechałem na drobne zakupy do Loecknitz przez Lubieszyn, a wracałem (pod wiatr) przez Buk.

Tak wygląda miejscowość Skarbimierzyce - nazwa chyba nie do powtórzenia przez gości z Niemiec ?

Plakat wyborczy nazistowskiej NPD, jeszcze tydzień temu go nie było. Dziś cała główna ulica Loecknitz była obwieszona takimi plakatami.
Piątek, 18 września 2009 Kategoria Po mieście.

Słoneczny piątek.

Korzystając z pięknej pogody pokręciłem się po Lesie Arkońskim i najbliższej okolicy. Dętkę "udało" mi się skleić właściwie, więc już bez utrudnień mogłem cieszyć się końcówką lata.

Tak kolorowo było dziś nad Urczyskiem .
Czwartek, 17 września 2009 Kategoria Wokół Szczecina

Drobne usterki.

Dzień sympatyczny aczkolwiek już znacznie mniej słoneczny, niż wczorajszy. Zaczęło się od tego, że rano, jeszcze w domu, stwierdziłem brak powietrza w tylnym kole. Wymiana dętki ale szybko okazało się, że także nie trzyma powietrza - sam kleję dętki, widać zrobiłem to wyjątkowo "dobrze". Podkleiłem i pojechałem przez Głębokie, Pilchowo, Siedlice do Polic. Powrót przez Trzeszczyn i tu znowu zaczęło brakować powietrza w tylnym kole ale do Głębokiego dojechałem. W Lasku Arkońskim wymieniłem kolejny raz oponę i spokojnie dojechałem do domu.
Środa, 16 września 2009 Kategoria Po mieście.

Piękny dzień.

Miałem dziś trochę domowych obowiązków, więc nie do końca wykorzystałem wspaniałą pogodę. Krótka wizyta w centrum a potem kółeczko przez Krzekowo, Bezrzecze, Wołczkowo, Głębokie lasem do domu. Słonecznie, lekki wiatr z południa.
Wtorek, 15 września 2009 Kategoria Wokół Szczecina

Duża pętla sławoszewska.

Przez Głębokie, Wołczkowo, Dobrą do miejscowości Buk i z powrotem do Dobrej, a dalej Grzepnica, Sławoszewo, Bartoszewo, Pilchowo, Głębokie i lasem do domu. Ciepło, lekki wiatr.

Na zdjęciu muchomor przy drodze do Sławoszewa.
Poniedziałek, 14 września 2009 Kategoria Po mieście.

Dzień spacerowy.

Zwykle w poniedziałki mam dodatkowe czynności, które są dość czasochłonne, tak też było i dzisiaj. Krótki wypad towarzysko - handlowy do centrum a na deser parę kółeczek po Lasku Arkońskim.
Niedziela, 13 września 2009 Kategoria Wokół Szczecina

Chłód, wiatr i na deser deszcz.

Z samego rana nie było wcale źle, więc mimo marnych prognoz pogody pojechałem przez Gumieńce, Rondo Hakena, Rajkowo, Warzymice - tu zaczęło siąpić Będargowo, Dołuje - już nieźle padało - Skarbimierzyce - Mierzyn - tu już lało, więc z pół godziny stałem pod jakimś daszkiem i kiedy deszcz trochę zmalał wróciłem do domu.
Sobota, 12 września 2009

Kutzowsee i dalej.

Po porannych mgłach, co widać na zdjęciu nad jeziorem Kutzowsee wyszlo słońce i był bardzo dobry dzień na jazdę. Do granicy w Lubieszynie dostałem się przez Mierzy, Skarbimierzyce a potem do miejscowości Bismark. Tuż po minięciu tej miejscowości jest strzałka z napisem "droga wedrowna" do Kutzowsee i tam też pojechałem - pierwszy raz bylem nad tym jeziorem ale mgła była przeokropna, co widać na zdjęciu poniżej. Po paru kilometrach znalazłem się w Loeknitz - miejscowość jest obwieszona plakatami wyborczymi, w tym nieprzychylnej nam Polakom NPD. Plakaty tej partii powieszono bardzo wysoko na przydrożnych słupach, by były trudne do zerwania. Skorzystałem z dobrej pogody i do domu wracałem przez Rothenklempenow, Grunhof, Pampow, Blankensee, Dobrą itd. Nazwy niemieckich miejscowości napisałem bez stosownych "umlautów".

Piątek, 11 września 2009 Kategoria Wokół Szczecina

Tablice pamiątkowe KU PAMIĘCI.

Pilchowo - Tanowo - Tatynia - Jasienica - południową stroną Zakładów Chemicznych Police do pomnika pod Trzeszczynem - Tanowo - Pilchowo - Głębokie - by ominąć ulicę Miodową dojechałem do Osowa leśnym ścieżkami, a potem w dół ulicą Miodową do Głębokiego a potem lasem do domu. Dość ciepły dzień ale wiał dość dziwny wiatr, bo z północy.
Sporo kontrowersji wywołało publikowane w moim blogu zdjęcie pamiątkowej tablicy w dzielnicy Osów, dziś powtarzam to zdjęcie w wersji bardziej przejrzystej i dodaję tablice ku czci tych, którzy zginęli w niemieckich obozach pracy.