Sierpień, 2012

Średnio na aktywność:50.52 km
Piątek, 31 sierpnia 2012 Kategoria Wokół Szczecina

Errare humanum est.

Łacińska sentencja być może tak do końca nie odnosi się do moich wyczynów ale w pewnym stopniu na pewno. Na koniec sierpnia pojechałem do Polic przez Tanowo i Trzeszczyn. Wracać postanowiłem nieco inaczej niż zwykle, stąd też tuż przed Siedlicami skręciłem w leśne alejki, by nimi ominąć "Dęby Bogusława" i dotrzeć na Warszewo. Dziwnym trafem, po długim błądzeniu po lesie, znalazłem się na skraju górnej części Przęsocina, do tego wybłocony po kostki gęstą gliną, rower tym bardziej. Z Przęsocina jest jednak już blisko na Warszewo, skąd zjazd Duńską na Niebuszewo i do domu. Na Arkońskiej nadal nie kursują tramwaje.

Obrazek z Polic - dworzec kolejowy jako kwiaciarnia. © jotwu
Czwartek, 30 sierpnia 2012 Kategoria Po mieście.

Spacer po mieście i lesie.

Nowe rowery kuszą ale chyba jednak raz jeszcze oddam swój rower do generalnego przeglądu i wymiany zużytych części, wszędzie jednak trzeba będzie czekać 3 - 4 dni.

Tak wyglądała ulica Wszystkich Świętych 30 sierpnia 12 r. od strony ulicy Arkońskiej. © jotwu
Środa, 29 sierpnia 2012 Kategoria Wokół Szczecina

Od Turzyna po Tanowo.

Dziś byłem w trzech punktach naprawy rowerów, bo mam zamiar oddać w poniedziałek swój rower do dokładnego przeglądu, wymiany zużytych części oraz wszelkich regulacji. Po dziesięciu tysiącach jazdy jest to konieczność. Kadrzyński odpadł, bo trzeba czekać długo (urlopy mechaników) a w ciągu 2 - 3 dni mogą przeglądu dokonać Synkros oraz MadBike. Wczoraj "skończyła" mi się mapa a dziś było to samo z licznikiem firmy Author - po prostu górna jego granica to 9999.99 km. Moja wycieczka to od Turzyna po Tanowo.
Wtorek, 28 sierpnia 2012 Kategoria Niemcy

Do Schwedt - powrót nieco skomplikowany.

Zachęcony dobrymi prognozami pogody postanowiłem raz jeszcze pojechać do Schwedt. Tradycyjnie dotarłem do Warzymic skąd przez Smolęcin, Kołbaskowo, Moczyły, Kamieniec, Staffelde, Mescherin, Gartz skąd monotonną trasą dojechałem do centrum Schwedt (65 km). Dotąd cały czas wiatr był niekorzystny.Sama miejscowość ma swoisty urok. Powrót był nie tylko z wiatrem ale i przygodami, bo na wyjazd ze Schwedt wybrałem niewłaściwą drogę i przez to nieomal dojechałem pod Prenzlau - tak dobrze się jechało. Żeby było śmieszniej miałem przy sobie mapę, która nie obejmowała już terenów, na których się znalazłem. Jeszcze raz się sprawdziło, że kompletnie nie mam orientacji w terenie, więc nim znalazłem się w Schmölln nakręciłem sporo kilometrów. Na drogowskazach pojawiły się wreszcie znane mi miejscowości typu Penkun oraz Brussow, więc nawet lekki deszcz nie psuł mi nastroju. Wybrałem Brüssow , skąd jest już tylko 11 km do Löcknitz
i tam zrobiłem stosowne zakupy w Rewe i popędziłem do Plöwen, by sprawdzić czy nadal są tam bociany - były. Robiło się niestety już szaro a jako że rzadko jeżdżę tak późno, więc zbliżając się do Polski lekko obawiałem się trasy od granicy w Blankensee do Głębokiego ale okazało się, że po 21:00 ruch na tej trasie nie jest zbyt intensywny, więc o 21:40 byłem w domu bez śladów szczególnego zmęczenia - vivat więc endorfiny.

Warzymice i stadko indyków przy śniadaniu. © jotwu

Wymowny napis w miejscowości Gartz. © jotwu

Widok z miejscowości Schwedt - 28 sierpnia 12. © jotwu

Z naszych gazet wiem, że jest to miejsce na niezłe zakupy - nie skorzystalem jednak. © jotwu

W drodze do Brüssow na niebie pojawiła się tęcza, szkoda że nie najlepiej wyszła. © jotwu

Późny wieczór pod graniczną miejscowością Blankensee - 28 sierpnia 12 r. © jotwu

Tęczy jednak prawie nie widać, widać "za to" kroplę deszczu na obiektywie.
Poniedziałek, 27 sierpnia 2012 Kategoria Wokół Szczecina

Przez Pilchowo, Warzymice ...

Tym razem swą wycieczkę odbyłem w odwrotnym kierunku niż zwykle, bo chcąc dotrzeć na Pomorzany pojechalem przez las do Głębokiego. Potem Pilchowo, Bartoszewo, Sławoszewo i mialem ochotę zaliczyć kolejną pętlę sławoszewską czyli wrócić do Głębokiego ale korzystny wiatr pchnął mnie z Dobrej do Lubieszyna a następnie przez Dołuje, Będargowo, Warzymice na Pomorzany. Do domu wróciłem przez centrum miasta.
Niedziela, 26 sierpnia 2012 Kategoria Niemcy

Bociania niespodzianka w Plöwen.

Na teren Niemiec dojechałem od strony Dobieszczyna, by potem przez Glashütte, Grünhof (ścieżka rowerowa między tymi miejscowościami jest co prawda już gotowa, lecz z obu jej stron stoją bariery z zakazem wjazdu, który nie jest respektowany przez niemieckich bikerów), Rothenklempenow dojechać do Löcknitz. Wjazd do tej miejscowości od strony Rothenklempenow chyba dość długo będzie utrudniony, bo na długim odcinku są prowadzone prace drogowe. W Löcknitz pod czynnym sklepem Netto w niedziele (od 11.oo do 16.oo) stało parę aut z polską rejestrację i grupka naszych bikerów. Z Löcknitz wracałem przez Plöwen i tu ogromnym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że w w gnieździe spokojnie stały dwa bociany podczas, gdy ogólnie wiadomo, że minął już czas sejmików i bociany generalnie rzecz biorąc są już w drodze do Afryki. Dalsza trasa to oczywiście Blankensee (nad miejscowym jeziorem tłumy wypoczywających) a potem już tradycyjnie Buk, Dobra, Głębokie i lasem do domu. Przy wybiegu dla psów trwał remont uszkodzonej przez burzę linii wysokiego napięcia.

Droga między miejscowościami Glashütte i Grünhof, po lewej ścieżka rowerowa. © jotwu

Kompletne zaskoczenie - w Plöwen nadal rezydują bociany mimo, że to już 26 sierpnia. © jotwu
Sobota, 25 sierpnia 2012 Kategoria Niemcy

Przez Smolęcin w świat niezbyt daleki.

Rano było pochmurno, wprost deszcz wisiał w powietrzu a rozpogodziło się, gdy już wracałem do domu.Jak zwykle w soboty dojechałem do Ronda Hakena a potem Warzymice, Karwowo, Smolęcin (bocianów już nie ma). Potem było 13 km przez tereny niemieckie, a więc Ladenthin, Schwennenz, Grambow, no i w końcu Lubieszyn. Małgosiu, jeśli tu zaglądniesz to moje uznanie za prezencję i elegancję, nie tylko w modzie w stylu retro, lecz też tej na trasie. Z Lubieszyna Wąwelnica, Redlica i Bezrzecze. Ku memu zaskoczeniu na trasie Redlica - Bezrzecze jest już nowa nawierzchnia asfaltowa, lecz droga nie jest jeszcze przejezdna, bo trwają prace porządkowe na poboczach. Z Bezrzecza mam już tylko 6 km do domu - po części przez las Arkoński.

Strachy na ptaki na polu pod Warzymicami - 25 sierpnia 12 r. © jotwu

Trwa czas przeżuwania - widok z pastwiska pod Ladenthin. © jotwu

Kiedy podjechalem pod pastwisko część krów, mocno zaciekawiona wstała i mi się przyglądała. © jotwu

Jeszcze jedno zdjęcie z trasy prowadzącej z Ladenthin do Schwennenz. © jotwu
Piątek, 24 sierpnia 2012 Kategoria Po mieście.

Spacerowo.

Domowe obowiązki oraz lekki deszcz spowodowały, że udało mi się jedynie zahaczyć o las Arkoński.
Czwartek, 23 sierpnia 2012 Kategoria Po mieście.

Obniżka cyklozy !

Mimo całkiem przyzwoitej pogody dziś jakoś zupełnie nie miałem ochoty na dłuższą wycieczkę poza miasto i skończyło się na trasie plac Kilińskiego - Pilchowo.
Środa, 22 sierpnia 2012 Kategoria Niemcy

Powrót z wiatrem w plecy.

Oczywiście, żeby wracać z wiatrem wcześniej trzeba pomęczyć się jazdą pod wiatr i tak byłe ze mną dzisiaj. Co prawda część prognoz dopuszczała możliwość gwałtownych burz na naszym terenie jednak zaryzykowałem i przez Pilchowo, Sławoszewo i Dobrą dojechałem do Blankensee, cały czas pod silny wiatr. Potem bokiem do wiatru do Plöwen, świeżo odkrytą drogą, która omija ośrodek młodzieżowy a następnie do Loecknitz. A potem z wiatrem w plecy tą samą trasą do domu. Na moje szczęście prognozy się nie sprawdziły, bo nie było ani burzy, a ni też deszczu.

Krajobraz pod wybiegiem dla psów (Las Arkoński) po burzy z 21 sierpnia 12 roku. © jotwu

Miejscowość Plöwen i chociaż jest już 22 sierpnia 12 r. tu nadal są jeszcze bociany a to przecież czas odlotów. © jotwu

No to jeszcze jedno zdjęcie bociana, tego z Plöwen , dla którego nie bylo już miejsca w gnieździe. © jotwu