Niedziela, 29 lipca 2018 Kategoria Auchan, Wokół Szczecina

Po nocnym deszczu.

Wreszcie popadał deszcz i dzięki temu przed południem odwiedziłem bocianie gniazda w bliskiej okolicy. Zacząłem jednak od drobnych zakupów w Au , gdzie tłoku nie było i można było spokojnie pokręcić się między półkami. Dalsza trasa to kolejno Ustowo, Kurów, Siadło Dolne i Górne, by w końcu dotrzeć do Kołbaskowa. Tu zaskoczyła mnie budowa nowej drogi prowadzącej w kierunku Smolęcina. W Smolęcinie miałem pierwszy przystanek w celu podglądania bocianów - ciągle nie udaje mi się wykonać zdjęcia bociana w locie.  W Smolęcinie była taka okazja ale zbyt długo grzebałem się z aparatem fotograficznym. Nie inaczej było także w następnych gniazdach, chociaż w tym przypadku zabrakło mi cierpliwości. Gniazdo w Barnisławiu jest tak przepełnione, że rodzice bocianów muszą szukać miejsca bądź to na pobliskim slupie lub też na sąsiednim dachu.
Powstaje nowa droga omijająca Kołbaskowo.
Powstaje nowa droga omijająca Kołbaskowo. © jotwu
Nad autostradą pod Kołbaskowem.
Nad autostradą pod Kołbaskowem. © jotwu
Bocian ze Smolęcina na dachu blisko gniazda.
Bocian ze Smolęcina na dachu blisko gniazda. © jotwu
Bocian na wysokim slupie, bo w gnieździe brak miejsca.
Bocian na wysokim slupie, bo w gnieździe brak miejsca. © jotwu
Barnisław - jeden bocian na słupie a drugi na dachu, chociaż mało widoczny.
Barnisław - jeden bocian na słupie a drugi na dachu, chociaż mało widoczny. © jotwu
Barnisław - gniazdo bocianie przepełnione.
Barnisław - gniazdo bocianie przepełnione. © jotwu
Widok spod Warnika na niemieckie wiatraki prądotwórcze.
Widok spod Warnika na niemieckie wiatraki prądotwórcze. © jotwu
Fragment Szczecina, widok spod miejscowości Stobno.