Piątek, 30 września 2011 Kategoria Niemcy

Z mego domu do Altwarp 55 km.

Nawet się dziwię sobie samemu, że dotąd nie byłem ani razu w Altwarp, no ale wreszcie tam pojechałem. Na trasie do Dobieszczyna widziałem mnóstwo aut na skraju lasu - to zbieracze grzybów, lecz tego roku grzyby jednak nie obrodziły. Wiele aut widać także w lasach niemieckich, oczywiście ze szczecińską rejestracją - wiadra jednak pełne co najwyżej do połowy.Z Dobieszczyna pojechałem przez Hintersee a dalej koszmarną drogą do Ludwigshof a potem kolejno Ahlbeck, Luckow, Vogelsang by wreszcie dotrzeć do sympatycznej miejscowości Altwarp. Szkoda, że stamtąd nie ma promowego połączenia nie w celach handlowych, lecz turystycznych do Nowego Warpna. Powrót nieco zmodyfikowałem, bo tym razem miałem ze sobą stosowną mapę, stąd też tuż za Luckow skręciłem leśną drogą, która potem przemieniła się w klasyczną ścieżkę rowerową a w końcu turystyczny szlak z czerwoną kropką. Znalazłem się w okolicach Jeziora Nowowarpieńskiego, a następnie w Rieth. Tym razem byłem bez euro więc nie mogłem skorzystać z paru miejsc z napojami itp. Z Rieth szlakiem z kropką do Hintersee a potem Dobieszczyn, Tanowo itd.

W oddali poranne ognisko nad Goplaną.

W okolicach Luckow jest podwójnie ogrodzona łąka a na niej kilka strusi.

W drodze do Altwarp - aleja młodych lip.

Przystań w Altwarp.

Lokal gastronomiczny przy przystani w Altwarp.

Widok na Zalew ze wzgórza obserwacyjnego w Altwarp.

Mewa na maszcie przystani w Altwarp.

Wieżyczka widokowa nad Jeziorem Nowowarpieńskim, niektórzy z moich wirtualnych znajomych bikerów wykonywali tu sobie zdjęcia. Proszę zwrócić uwagę na bezchmurne niebo. Tak było cały dzień a do tego ciepło.

Z wieżyczki widokowej tak prezentuje się Nowe Warpno.