Niedziela, 26 sierpnia 2012 Kategoria Niemcy

Bociania niespodzianka w Plöwen.

Na teren Niemiec dojechałem od strony Dobieszczyna, by potem przez Glashütte, Grünhof (ścieżka rowerowa między tymi miejscowościami jest co prawda już gotowa, lecz z obu jej stron stoją bariery z zakazem wjazdu, który nie jest respektowany przez niemieckich bikerów), Rothenklempenow dojechać do Löcknitz. Wjazd do tej miejscowości od strony Rothenklempenow chyba dość długo będzie utrudniony, bo na długim odcinku są prowadzone prace drogowe. W Löcknitz pod czynnym sklepem Netto w niedziele (od 11.oo do 16.oo) stało parę aut z polską rejestrację i grupka naszych bikerów. Z Löcknitz wracałem przez Plöwen i tu ogromnym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że w w gnieździe spokojnie stały dwa bociany podczas, gdy ogólnie wiadomo, że minął już czas sejmików i bociany generalnie rzecz biorąc są już w drodze do Afryki. Dalsza trasa to oczywiście Blankensee (nad miejscowym jeziorem tłumy wypoczywających) a potem już tradycyjnie Buk, Dobra, Głębokie i lasem do domu. Przy wybiegu dla psów trwał remont uszkodzonej przez burzę linii wysokiego napięcia.

Droga między miejscowościami Glashütte i Grünhof, po lewej ścieżka rowerowa. © jotwu

Kompletne zaskoczenie - w Plöwen nadal rezydują bociany mimo, że to już 26 sierpnia. © jotwu