Październik, 2012

Średnia prędkość:b.d.
Średnio na aktywność:47.04 km
Niedziela, 21 października 2012 Kategoria Niemcy

Przez Lubieszyn, Grambow, Schwennenz ...

Nadal złota polska jesień, więc mimo że wyjechałem dość późno zdecydowałem się ponownie wpaść do przygranicznych miejscowości. Tym razem zacząłem od Bezrzecza skąd przez Redlicę, Wawelnicę, Dołuje i Lubieszyn dojechałem do granicy. W dalszej kolejności Grambow, Schwennenz skąd dawnym przejściem granicznym dojechałem pod Bobolin. Dalej z górki Stobno Małe, Stobno, Mierzyn, Krzekowo i dom. Więcej pisania, niż kilometrów. Codziennie jest o stopień chłodniej ale nadal pogoda jest nienaganna.

Wczoraj było zdjęcie z trasy Ladenthin - Schwennenz a dziś ciąg dalszy czyli do Grambow. © jotwu

Rozległe pole rośliny, której nazwy nie znam. Zdjęcie spod Grambow. © jotwu

Może ktoś wie jaka to jest rośliina z rozległych pól po drugiej stronie granicy. © jotwu
Sobota, 20 października 2012 Kategoria Niemcy

Taką jesień lubię.

Chciałoby się, by taka jesień trwała jak najdłużej, bo dzień jest bezchmurny, wiatr ledwo odczuwalny a do tego 18 stopni.Od Ronda Hakena przez Karwowo, Smolęcin i Barnisław dotarłem do granicy pod Schwennenz. Potem kolejno przejeżdżałem przez Grambow, Lubieszyn, Dobrą, Wołczkowo, brzegiem jeziora Głębokie dojechałem na pętlę tramwajową, skąd lasem a potem przez park dojechałem do domu. Na trasie widziałem wiele osób na rowerach, więc wieczorem będzie duże bogactwo wpisów w BS a moi wirtualni znajomi odnotują z pewnością znacznie dłuższe wycieczki, niż moja.
O tej porze roku, gdy świeci słońce nawet droga z Ronda Hakena pod Przecław prezentuje się atrakcyjnie. © jotwu

Widok z drogi Karwowo - Smolęcin, w dole Warzymice a dalej Szczecin. © jotwu

Jabłuszka na przydrożnej jabłoni z trasy Warzymice - Karwowo. © jotwu

Kolejne zdjęcie, które - mam nadzieję - pokazuje jak uroczy był to dzień. Zdjęcie z drogi do Smolęcina. © jotwu

Droga Ladenthin - Schwennenz jest fotogeniczna o każdej porze roku. © jotwu

Co prawda jest już 20 października ale przy drogach można jeszcze spotkać przekwitające maki. © jotwu

A na koniec tej kolorowej wycieczki zdjęcie z ogródka w Dobrej. © jotwu
Piątek, 19 października 2012 Kategoria Wokół Szczecina

Słoneczny start do nowego tysiąca kilometrów.

Trwa złota polska jesień - co prawda w piątki mam sporo zajęć ale udało mi się wyskoczyć z domu na rundkę, którą nazywam pętlą jasienicką.Lasem do Głębokiego a potem Pilchowo, Tanowo, Trzeszczyn, Jasienica, Tatynia, Tanowo skąd do Głębokiego i lasem do domu.

Tak 19 października wyglądała rzeka Gunica w Jasienicy w wersji pop-art. © jotwu
Czwartek, 18 października 2012 Kategoria Niemcy

Przez Moczyły na tereny Niemiec.

Miał rację Mirek we wczorajszym komentarzu, że dziś nadrobię niedostatek kilometrów (o ile o takim w ogóle można mówić) a po prostu tylko wykorzystałem słoneczny dzień.Przez Gumieńce dojechałem do Ronda Hakena a potem przez Karwowo, Kołbaskowo dotarłem do Moczył, by stamtąd raz jeszcze przejechać do granicy "Szlakiem Bielika". Po stronie niemieckiej miałem sympatyczny wiatr w plecy, który pchał mnie kolejno przez Neurochlitz, Tantow (jak Ula możesz po ciemku pokonywać te trasy ?),Storkow, Krackow, Lebehn, Schwennenz, Grambow. Od Lubieszyna wiatr już zbytnio nie pomagał ale w słońcu było miło. Lubieszyn, Dołuje, Mieszyn skąd bocznymi drogami dojechałem do domu. Wymiana asfaltu dziś była na trasie Skarbimierzyce - Mierzyn.

Widok ze Szlaku Bielika, tuż za Moczyłami. © jotwu

Liczne, gęgające klucze ptaków odlatujące na południe. © jotwu

Tak ładnie prezentują się rozległe, zielniejące pola pod Tantow. © jotwu

Zdjęcie spod miejscowości Storkow, tym razem bez wiatraka. © jotwu
Środa, 17 października 2012 Kategoria Po mieście.

Spacerkiem od Pomorzan po las Arkoński.

Trochę szkoda, że dziś nie wykorzystałem pięknej pogody.
Wtorek, 16 października 2012 Kategoria Niemcy

Utartymi (nie do końca) szlakami.

Po zimnym poranku dzięki słońcu zrobiło się całkiem miło. W tytule użyłem określenia "utarte szlaki", bo od pewnego czasu często jeżdżę na niemieckie tereny przez Pilchowo, Sławoszewo, Dobrą i Buk. Oczywiście nie jest to najkrótsza droga ale wolę jeździć tamtędy dzięki małemu ruchowi samochodów. Z Blankensee dojechałem do Löcknitz przez Plöwen. W drodze powrotnej do Blankensee jechałem na wyczucie, lasem i polami - tym razem nie zabłądziłem.

Tak jesiennie prezentowała się dziś rano Aleja Wojska Polskiego. © jotwu

Obiekt sakralny na wolnym powietrzu w Bartoszewie. © jotwu

W okolicach Plöwen widziałem dziś parę grup żurawi a na tym zdjęciu widać też inne zwierzęta. © jotwu

No to jeszcze raz żurawie - tym razem brodzące po polu po kukurydzy © jotwu

Duże pole ze słonecznikami (chyba pastewnymi) przed Löcknitz . © jotwu
Poniedziałek, 15 października 2012 Kategoria Wokół Szczecina

Po bliskiej okolicy.

Co prawda wczesny poranek był zachęcający, bo świeciło słońce, lecz prognozy pogody nie pozostawiały złudzeń - miało padać i padało, lekko co prawda ale padało. Przez Pilchowo, Sławoszewo, Dobrą, Lubieszyn, Dołuje, Stobno, Ostoję dojechałem do siedziby UPC, by zgłosić awarię dekodera. Wracałem przez cmentarz.

W pochmurny dzień na szczecińskim Cmentarzu Centralnym - w głębi kaplica. © jotwu
Niedziela, 14 października 2012 Kategoria Wokół Szczecina

Było sporo słońca, trochę wiatru i krótki deszcz pod Trzebieżą.

Zupełnie niezły dzień jak na wycieczkę rowerową, chociaż w drodze powrotnej moją radość z jazdy nieco studził przeciwny wiatr. Do Trzebieży dojechałem przez Tanowo, Tatynię, Jasienicę i Uniemyśl.Z opustoszałej Trzebieży ruszyłem w kierunku Myśliborza Wielkiego, by następnie dojechać do drogi 115 (Tanowo - Dobieszczyn) turystycznym czerwonym szklakiem przez puszczę Wkrzańską. Łatwo się domyślić, że potem było Tanowo, Pilchowo itd.

Droga dojazdowa (115) do Tanowa a dalej do Dobieszczyna i Niemiec. © jotwu
Sobota, 13 października 2012 Kategoria Po mieście.

Spacerkiem po mieście.

Istotnie dziś wcale nie miałem ochoty na dłuższą jazdę poza Szczecin i ograniczyłem się załatwiania paru spraw na Pomorzanach i Niebuszewie. Myślę, że moi wirtualni przyjaciele rowerowi znacznie lepiej wykorzystają sprzyjającą pogodę, więc już ostrzę sobie zęby na ich interesujące wpisy.

Pomnik Czynu Polaków wzniesiony w 1979 roku, projekt Gustawa Zemły w parku Kasprowicza. © jotwu
Piątek, 12 października 2012 Kategoria Niemcy

Słonecznie i wietrznie.

Dziś na tereny niemieckie pojechałem inną trasą niż wczoraj, bo po minięciu Pilchowa skręciłem na Sławoszewo, by potem kolejno mijać Dobrą, Buk skąd już blisko do przygranicznej niemieckiej miejscowości Blankensee. Z lekkim wiatrem w plecy dojechałem przez Plöwen do Löcknitz. Tym razem wstąpiłem do Netto, gdzie kupiłem parę drobiazgów. Z trudem wydostałem się z Löcknitz, bo część drogi w kierunku na Rothenklepenow jest gruntownie przebudowywana i auta, w ruchu wahadłowym, muszą czekać do 10 minut - tak informują tablice. Dalsze etapy wycieczki, już przy niezbyt korzystnym wietrze, to Mewegen, Blankensee, Buk, Dobra, Głębokie itd.

Masz rację Ula - oziminy już się zielenią. Na zdjęciu pola pod Plöwen. © jotwu

Tuż przed Löcknitz jest spore pole obsianie słonecznikami - tu jeden z nich. © jotwu