Czerwiec, 2016

Poniedziałek, 20 czerwca 2016 Kategoria Niemcy

Okrężną drogą do Auchan.

Mapka wycieczki.
By kupić Kubie sakwę pojechaliśmy do Auchan bardzo okrężną drogą, bo przez Dobrą, Lubieszyn i Ladenthin - to w skrócie, bo całość trasy pokazuje załączona mapka. Nie mogłem się oprzeć, by nie zamieścić zdjęcia malowniczej drogi między Ladenthin a Schwennenz. Drugie zdjęcie to kamień symbolizujący współpracę transgraniczną między Polską a Niemcami.
Niedziela, 19 czerwca 2016 Kategoria Niemcy

Przez Niemcy ca 50 km.

Mapka z dzisiejszej wycieczki

Nieomal skoro świt ruszyliśmy z Kubą w świat korzystając ze sprzyjającej pogody. Nie było konkretnego planu poza chęcią jazdy na tereny niemieckie. Okrężną drogą dotarliśmy do przejścia granicznego w Lubieszynie, skąd jak łatwo się domyślić ruszyliśmy do Loecknitz. Tam właśnie zaskoczyłem Kubę, bo nie skręciłem za nim w kierunku Blankensee, lecz pojechałem prosto w kierunku Pasewalku a Kuba wrócił za mną. Po przejechaniu pewnej ilości kilometrów miałem ochotę skręcić w kierunku Rothenklempenow, korzystając ze sprzyjającego wiatru. W swoich planach jednak się pogubiłem - w Zerrenthin Kuba sięgnął do swego smartfona,  by sprawdzić jaki może być  kolejny odcinek naszej trasy - zrezygnowaliśmy bowiem z jazdy do Pasewalku, chociaż był już bardzo blisko. Wybór padł na miejscowość Krugsdorf i jak się potem okazało był to doskonały wybór. Spokojnymi drogami przez male miejscowości dotarliśmy do granicy pod Blankensee. Na zdjęciach dojazd do granicy w Lubieszynie, trzy obiekty z Krugsdorf  oraz zwierzątka, które "upolowaliśmy" w Niemczech. Mapkę z wycieczki użyczył mi Kuba, bo mój ST nawalił.
Sobota, 18 czerwca 2016 Kategoria Wokół Szczecina

Wreszcie deszcze.

Oczywiście z perspektywy jazdy na rowerze deszcze nie cieszą ale z perspektywy przyrody są wręcz konieczne, więc wczorajszy deszczowy dzień przesiedzieliśmy z Kubą w domu. ciesząc się, że odżyją rośliny. Mapka z trasy Dzisiaj pokazało się słońce, więc odbyliśmy wycieczkę na wielokrotnie powtarzanej trasie, więc nie trudno się domyślić, że skoro zahaczyliśmy o Auchan, to potem było Ustowo, obydwa Siadła a potem Kołbaskowo, Smolęcin, Warzymice, Gumieńce skąd do domu już tylko 5 km. Na zdjęciach obrazek ze Smętowic pod Kołbaskowem, bociani przychówek w Smolęcinie oraz widok na Szczecin spod Karwowa. Dodałem też zdjęcie Kuby na trasie do Warzymic.
Czwartek, 16 czerwca 2016 Kategoria Wokół Szczecina

Tanowo - Miodowa - Podbórz.

Mapka wycieczki.

Tym razem nie całą trasę przejechałem w towarzystwie Kuby, bo spotkaliśmy się dopiero pod leśniczówką Białą, gdy wcześniej zdążyłem już objechać wokoło Tanowo. Potem już razem pojechaliśmy Miodową na Podbórz itd.  W drodze do Osowa w czasie jazdy ulicą Miodową minęło nas 40 samochodów. Zdjęcie wykonałem z ulicy Duńskiej, bo to nią wracaliśmy z Podbórza.
Środa, 15 czerwca 2016 Kategoria Wokół Szczecina

Wycieczka 4T Tanowo - Turznica - Tatynia - Tanowo.

Mapka wycieczki.
Prognozy pogody zapowiadały częste opady deszczu ale deszcz złapał nas dopiero Tanowem. Pętla 4T to bardzo fajna wycieczka na krótkim dystansie od Tanowa puszczą wkrzańską do leśniczówki Turznica, skąd przez Wieńkowo do Tatyni (tu polecam sklep pp Osowskich, gdzie często się zatrzymujemy) a następnie do Tanowa. Od Tanowa do mojego domu jest już tylko 12 - 13 km. Zdjęcia "przyrodnicze" ładnie się Kubie udały - tak sądzę.w drodze powrotnej, tuż za .
Wtorek, 14 czerwca 2016 Kategoria Po mieście.

Pod Ustowo - Decathlon i Auchan

Mapka wycieczki.
Wycieczka z Kubą pod Ustowo, w domyśle Decathlon i Auchan - powrót do domu w lekkim deszczu. Grzybowa pogoda, bo jest znowu ciepło.
Poniedziałek, 13 czerwca 2016 Kategoria Wokół Szczecina

Wpierw - z konieczności - po mieście, a potem ...

Mapka wycieczki.
Z konieczności wczesnym przed południem musiałem pojechać do centrum miasta ale potem, już z Kubą ruszyliśmy na tradycyjną pętlę sławoszewską czyli od Głębokiego przez Tanowo, Sławoszewo, Dobrą i Wołczkowo znowu do Głębokiego. Dzień chłodny ale  zdążyliśmy do domu przed deszczem. Na zdjęciu alejka platanowa z parku Kasprowcza  teraz bez krokusów.
Niedziela, 12 czerwca 2016 Kategoria Wokół Szczecina

Miało być inaczej ...

W planach miałem dziś wycieczkę do Trzebieży, więc na średnim dystansie. Niestety po przejechaniu 8 kilometrów zobaczyłem strzałkę do nieznanego mi sklepu Biedronki przy ulicy Ogrodniczej gdzie  się okazało, że zostawiłem w domu dokumenty i pieniądze. Chcąc, nie chcąc wróciłem do domu, by potem jednak wrócić na ulicę Ogrodniczą. Po drobnych zakupach pojechałem przez Policę, Jasienicę pod leśniczówkę o nazwie Turznica. Dalsza trasa, to błądzenie przez puszczę Wkrzańską skutkiem czego znalazłem się w Wieńkowie skąd powrót do domu przez Tatynię, Tanowo i Pilchowo. Bardzo dobra pogoda na wycieczkę, bo zelżał wyraźnie wiatr i było ciepło. Czas miałem nieco ograniczony, bo o 18:00  transmisja meczu Polski w ramach mistrzostw Euro 2016. Aplikacja Sports Tracker znowu zawiodła - zapewne z mojej winy, więc nie ma mapki z wycieczki.

Sobota, 11 czerwca 2016 Kategoria Wokół Szczecina

Do Polic przez Siedlice.

Mapka wycieczki.
Tym razem już z Kubą wycieczka na średnim dystansie. Wycieczka zaczęła się dość pechowo, bo okazało się, że  to tym razem Kuba musi wymieniać dętkę w przednim kole - wszystko poszło jednak szybko i sprawnie..Chłodno i wietrznie. Na zdjęciach kościół w Policach oraz Kuba borykający się z kołem.
Piątek, 10 czerwca 2016 Kategoria Niemcy

Zmagania z wiatrem.

Mapka wycieczki.
Tym razem  to była wycieczka bez towarzystwa Kuby. Niestety warunki jazdy były dość trudne, bo ciągle wiał wiatr - z  reguły nieprzychylny. Przez Ustowo, obydwa Siadła dotarłem do Kołbaskowa (19 km) skąd tzw szwarcówką do Rosówka. Ze względu na silne podmuchy wiatru przez tereny Niemiec wybrałem dość krotką trasę, bowiem były to kolejno Rosow, Nadrensee i Pomellen i w tej  miejscowości nieco się pogubiłem i polami dotarłem do Ladenthin - całkiem miło się jechało. Po polskiej stronie już bez błądzenia Warnik, Będargowo, Stobno, Przylep itd. Na zdjęciach szwarcówka oraz panorama Szczecina spod Przylepu.